Láma Thubten Jese: A Belső Tűz Gyönyöre – Naropa hat jógájának szívgyakorlata

3990 Ft

Elfogyott

Cikkszám: s32374 Kategória:

Leírás

„A belső tüzet tibetiül tummonak nevezik, melynek szó szerinti jelentése bátor/heves nő. A tum bátorságot és vadságot jelent; a mo pedig a tibeti nyelvtanban a nőneművé való módosítás jele. A tummo bátor, mert elpusztít minden elhomályosulást, fabrikált babonát, és nőnemű, mert általa képessé válik tudatunk legfinomabb szintje arra, hogy realizálja a spontánszületett nagyszerű gyönyörteljes bölcsességet. Ez a tantrikus gyakorlás alapvető célja és a belső tűz hozzásegít ennek megvalósításához.

A belső tűz meditáció kiválóan illik a nyugati emberekhez, mert a nyugatiak szeretnek anyaggal és energiával dolgozni. Szeretnek játszadozni vele, szeretik rögzíteni, megváltoztatni és manipulálni. A belső tűzzel ugyan ezt meg lehet csinálni, annyi különbséggel, hogy itt a saját belső energiáddal, azaz a saját gyönyöröd erőforrásával játszol.

A nyugatik szeretik a pillanatnyi elégedettséget is. Hát ez az, amire vágysz. Nos, a belső tűztől megkapod ezt. Ez a megvilágosodáshoz vezető közvetlen út, amiről már halhattál. Ez egy nagyon egyszerű folyamat: nagyon gyakorlatias, tudományos és teljesen logikus. Még csak nem is kell abban hinned, hogy a belső tűz gyönyört eredményez, mellyel majd dolgozhatsz, egyszerűen csak végezned kell a gyakorlatot és az meghozza az eredményt.

A lam-rim – a megvilágosodáshoz vezető fokozatos út – sokkal inkább vallásos úton hoz elégedettséget; a belső tűz ennél sokkal tudományosabb, mivel valóra váltása nem függ vallásos elhivatottságtól. Ha csinálod, a tapasztalás magától megtörténik. Semmiféle szertartásra nincs szükség hozzá. A belső tűzzel a saját belső valóságoddal dolgozol; egyszerűen csak a benned rejlő kundalini és a hőenergia erejét növeled meg. Ez elképesztően erőteljes, olyan mintha egy vulkán törne ki belőled.

A lam-rim filozófiája és módszerei intellektuálisan vannak átadva, és meg is tud győzni intellektuálisan. Azonban az efféle meggyőződés olyan mint az égen a felhő. Mikor ott van, a spirituális gyakorlásod erőteljes; de ha a felhő eltűnik, elbátortalanodsz, így gyakorlásod ereje gyengül. Ha eddig a lam-rim tanításaira támaszkodtál, és megtudtad, hogy a belső tűz meditáció a megvilágosodás eléréséhez vezető legfőbb ösvény, akkor valószínűleg egy egészen új világban találod majd magad.

A belső tűz az igazi csokoládé! Úgy tűnik más meditációs technikákkal nehéz eredményeket elérned, a belső tűz viszont érzékeny és gyors módszer arra, hogy meggyőzd magad a fejlődésedről. Meg fogsz lepődni! Amikor gyakorlod majd, ezt fogod gondolni: „Mi másra van ezen kívül szükségem? Ez az egyetlen út!” Más gyakorlatok másodrangúnak fognak tűnni. A szútrajána a mély szamadhi kifejlesztésére részletekbe menő meditációs technikákat fejt ki, ám ezek még csak a közelébe sem érnek a belső tűz meditációnak, mely a nem duális bölcsesség és gyönyör robbanásával jár együtt. Egy érzésre vagy akár Buddhára összpontosítani nagyszerű dolog, mely a spontánszületett nagyszerű gyönyörteljes bölcsesség realizációját eredményezi.

A belső tűz a kincsestár fő kapuját nyitja meg, melyben megtalálsz a realizációhoz szükséges minden lehetőséget. Mivel ez áthatja a test univerzumának központját, ezért ez rendkívül hatásos módszer a realizáció eléréséhez. A konceptuális és elemző tudat nem képes a belső tűz által létrejött realizációkat számon tartani. Ez a titkos kulcs ahhoz, hogy megnyíljon előtted minden megvalósítás lehetősége.

Annak ellenére, hogy képes vagy húsz napig is huszonnégy órán keresztül számádhi meditációban maradni, Milarepa mégis ezt mondaná: „Ez még nem jelent semmit! Ez nem mérhető az én belső tűz meditációmhoz.” ugyanis ezt válaszolta Gampopának első találkozásukkor, mikor ő a meditációs tapasztalatairól számolt be. Kell, hogy legyen valami oka annak, hogy Milarepa ezt mondta. Azzal, hogy nagy jelentőséget tulajdonított a belső tűznek, nem csupán valami propagandát akart csinálni. Nem volt elfogult és már feladott minden világi versengést. Milarepa ezzel egyszerűen csak azt akarta mondani, hogy még az sem mérhető a belső tűz meditációhoz, ha akár napokon keresztül mély, zavartalan számádhi meditációban tudsz maradni. A belső tűz utolérhetetlen…

…Azt mondják, bárki képes belső tűz meditációra. Bonyolultnak tűnhet, ha még sosem csináltad, de valójában egyszerű. Azt gondolhatod:” Hogyan meditálhatnék én így? Egyáltalán nem vagyok egy nagy meditáló. Rengeteg negatív karmát sikerült felhalmoznom – hogy tudnék így ilyen haladó gyakorlatokat végezni?” Nem szabad így gondolkodnod! Soha nem tudhatod, hogy mire vagy képes; nem ismerheted saját lehetőségeidet. Meglehet, hogy a meditáció mestere voltál előző életedben. Lehetséges, hogy tudatod jelenleg össze van zavarodva, de egy nap képességed hirtelen beérik, és máris képes leszel arra, hogy meditálj.

Nézzük Milarepát. Kétlem, hogy több negatív karmát halmoztál volna fel, mint ő; aki fiatal korában egy csomó ember halálát okozta. Ennek ellenére belső akaraterejének köszönhetően mégis képes volt kifejleszteni a tökéletes lemondást, a tökéletes boddhicsittát, a tökéletes nézetet és Naropa tökéletes hat jógáját. Így intett búcsút a szamszárának…”

Láma Thubten Jese – A belső tűz gyönyöre

fordító: Huppán Gábor Dzsampa
lektor: Sambhala Fordítóműhely
300 oldal, Bódhiszattva Kiadó